torsdag 27. januar 2011

Idag jakter vi tåke!

Jeg er ikke alene om fotointeressen her i huset, og idag jakter begge på tåka. Alltid interessant å se hva vi finner. Denne gang armerer sambo'en seg med tung skyts - og tripod "au naturel". Jeg måtte bare ta et bilde av ham :-)


Jeg angriper tåka mer forsiktig, med min Canon 5D og 24-105mm f/4. Er ikke så fornøyd med dette objektivet, av en eller annet årsak. I mange tilfeller fungerer det bra, i andre settinger sliter jeg meg fokusering og skarphet. Kanskje det er meg? Ikke umulig... ;-)

Bildet mitt fra dagen er denne tåkedotten...


Bildet fungerer best i stort format, spesielt siden jeg har lekt meg med vignetting. Adobe Lightroom 3 er blitt et enkelt og kraftig verktøy for bildehåndtering etterhvert. Med vekt på enkelt! Jeg er ikke tilhenger av komplisert/intrikat software som gjør etterbehandling av bilder til en ulidelighet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar